Učební plán školy
Učební plán pro 1. – 5. ročník
Vzdělávací oblast | Vyučovací předmět | Ročník | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | ||
Jazyk a jazykové komunikace | Český jazyk a literatura | 7 + 2 | 7 + 3 | 7 + 2 | 7 | 5 + 2 |
Cizí jazyk (Aj) | 3 | 3 | 3 | |||
Matematika a její aplikace | Matematika | 4 | 4 + 1 | 4 + 1 | 4 + 1 | 4 + 1 |
Informační a komunikační technologie | Informatika | 1 | 1 | |||
Člověk a jeho svět | Prvouka | 2 | 2 | 2 + 1 | ||
Přírodověda | 0 + 1 | 2 | ||||
Vlastivěda | 1 + 1 | 2 | ||||
Umění a kultura | Hudební výchova | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Výtvarná výchova | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |
Člověk a svět práce | Pracovní činnosti | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Člověk a zdraví | Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Týdenní dotace povinných předmětů | 20 | 22 | 25 | 25 | 26 | |
Celková týdenní povinná časová dotace | 118 |
disponibilní časová dotace je označena kurzivou
Učební plán pro 6. – 9. ročník
Vzdělávací oblast | Vyučovací předmět | Ročník | |||
---|---|---|---|---|---|
6. | 7. | 8. | 9. | ||
Jazyk a jazykové komunikace | Český jazyk a literatura | 3 + 1 | 4 | 4 | 4 |
Cizí jazyk (Aj) | 3 | 3 | 3 | 3 + 1 | |
Další cizí jazyk (Fj, Nj, Rj) | 3 | 3 | 3 | 2 | |
Matematika a její aplikace | Matematika | 3 + 1 | 4 | 4 | 4 |
Člověk a příroda | Chemie | 2 | 1 + 1 | ||
Fyzika | 2 | 2 | 1 + 1 | 1 + 1 | |
Přírodopis | 2 | 2 | 1 + 1 | 1 + 1 | |
Zeměpis | 2 | 2 | 1 + 1 | 1 + 1 | |
Člověk a společnost | Dějepis | 2 | 2 | 2 | 2 |
Člověk a jeho svět | 1 | 1 | 1 | ||
Informační a komunikační technologie | Informatika | 1 | 1 | ||
Člověk a svět práce | Pracovní činnosti | 1 | 1 | 1 | |
Umění a kultura | Hudební výchova | 1 | 1 | 1 | 1 |
Výtvarná výchova | 2 | 2 | 1 | 1 | |
Člověk a zdraví | Výchova ke zdraví | 2 | |||
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Doplňující vzdělávací obory | Mediální výchova | 1 | |||
Základy společenských věd | 1 | ||||
Týdenní dotace povinných předmětů | 30 | 30 | 31 | 31 | |
Celková týdenní povinná časová dotace | 122 |
disponibilní časová dotace je označena kurzivou
Poznámky k učebnímu plánu 1. stupně
1. Ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace je z disponibilních hodin posílena hodinová dotace předmětu Český jazyk a literatura v celkovém rozsahu 10 disponibilních hodin:
1. ročník – 2 hodiny
2. ročník – 3 hodiny
3. ročník – 2 hodiny
5. ročník – 2 hodiny
2. Ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace je z disponibilních hodin posílena hodinová dotace předmětu Matematika v celkovém rozsahu 4 disponibilní hodiny:
2. ročník – 1 hodina
3. ročník – 1 hodina
4. ročník – 1 hodina
5. ročník – 1 hodina
3. Ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět je z disponibilních hodin posílena hodinová dotace předmětů Prvouka a Vlastivěda v celkovém rozsahu 2 disponibilní hodiny:
Prvouka: 3. ročník – 1 hodina
Přírodověda: 4. ročník – 1 hodina
Vlastivěda 4. ročník – 1hodina
Celkem bylo využito 16 disponibilních hodin.
Poznámky k učebnímu plánu 2. stupně
1. Využití disponibilních hodin
Ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace byla posílena výuka Českého jazyka a literatury v 6. ročníku o 1 disponibilní hodinu.
Ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace byla posílena výuka Matematiky v 6.ročníku o 1 disponibilní hodinu.
Ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda je využití disponibilních hodin následující:
Chemie: | 9. ročník | 1 hodina |
---|---|---|
Fyzika: | 8. ročník | 1 hodina |
9. ročník | 1 hodina | |
Přírodopis: | 7. ročník | 1 hodina |
8. ročník | 1 hodina | |
9. ročník | 1 hodina | |
Zeměpis: | 8. ročník | 1 hodina |
9. ročník | 1 hodina |
Do vzdělávací oblasti Člověk a společnost byl zařazen integrovaný předmět Člověk a jeho svět (7.-9.ročník s časovou dotací 1 hodiny v každém ročníku), byla naplněna minimální časová dotace.
Ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce vyučujeme těmto pracovním činnostem:
7. ročník – Pěstitelské a technické práce
8. ročník – Svět práce a financí
9. ročník – Příprava pokrmů + Informatika
Do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví byl zařazen předmět Výchova ke zdraví (v 6.ročníku s dotací 2 hodin), byla naplněna minimální časová dotace.
Ve vzdělávací oblasti Doplňující vzdělávací předměty vyučujeme předmětům:
Základy společenských věd (8. ročník)
Mediální výchova (9. ročník)
Oba uvedené předměty čerpají po jedné disponibilní hodině.
Ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace byla posílena výuka dalšího cizího jazyka o 5 disponibilních hodin, hodinová dotace jsou 3 hodiny týdně v 6. – 8. ročníku, v 9. ročníku potom 2 hodiny.
Celkem bylo využito 24 disponibilních hodin.
2. Jako další cizí jazyk si žáci volí z nabídky: Francouzský jazyk, Německý jazyk, Ruský jazyk (Rj pouze 7.-9. ročník)
3. Doplňující vzdělávací pčedměty:
Základy společenských věd – předmět se vyučuje ve dvouhodinových blocích vždy 1 x za 14 dní, obsahově je zaměřen na průřezová témata Osobnostní a sociální výchova a Výchova demokratického občana, Výchova a myšlení v evropských a globálních souvislostech a Multikulturní výchova.
Mediální výchova – předmět se vyučuje ve dvouhodinových blocích vždy 1 x za 14 dní, obsahově je zaměřen na průřezové téma Mediální výchova.
Kromě uvedených předmětů jsou jednotlivá průřezová témata integrována do předmětů (viz kapitola Začlenění průřezových témat).